Az előző kissé izzadságsagú és elkapkodott post után remélem ez jobban sikerül. Mondjuk ez már hamarabb kész volt és több dolog is történt.

 

Szombat. Mára várható hogy megjön a szoba társam. Legalábbis ez várható. Tegnap este megígértem Yarának hogy nem keltem fel 10 kor ezért 10:15-re mentem hozzá. Egyúttal ma elkezdődött a Great Beginnings az elsősöknek ilyen beilleszkedési hét vagy nem tudom mi. Minta bármelyik amerikainak is lenne ezzel problémája. Mármint ami a beilleszkedést illeti. Eddig iszonyatosan kevesen voltak a campuson hát most biztos hogy nem panaszkodik senki sem. Mindenhol emberek, rendőrök és autók. Mindenhol. Most már értem miért kell annyi parkoló mint ahol egész Hatvan elférne még a stadionnál is tele van minden. 

Elmentem Yarahoz nagyon "örült" nekem. Útközben meg felfedeztem hogy a Hart koliban van kávézó ahol Starbucksos kávé van. Később kipróbáltam, nem rossz de nem Starbucks és a latte-jük meg végképp nem egy Costás Caffé LatteYara lefürdött meg hajat mosott én megvártam kint aztán együtt elmentünk kávézni. Vagyis nem éppen ez jött össze. Kitaláltuk hogy a Winslow-ba ha azt mondjuk hogy nemzetközi diákok vagyunk és még nincsen meg az ID-nk akkor simán beengednek mert az összes ázsiait is beengedik, és Tomi kedvéért itt is allyoucaneatvan és én diet pepsit ittam :). Úgyhogy kávét már csak desszert helyett ittunk mert még mindig van kaja amit nem próbáltam ki a Winslowban. Utána kitaláltuk hogy a 652 fok ellenére menjünk el a Campus totálisan másik végében lévő biciklis boltjába biciklit nézni. Vagyis én ebbe tuti nem voltam benne csak Yara szeretne biciklit venni valami csinit és én szivesen elmentem vele mert amúgy senki mást nem ismerek és nem is tudnék mást csinálni. Közben később kiderült Stefan és Pedro átköltöztök a Campus Suites-be ami nem a campuson lévő lakások de nagyon állat azt mondják. Van ingyen biliárd, szolárium, úszómedence és náluk lehet a szobában alkoholt tartani mert ez itt totálisan szabályon kívül esik. De én tanulni jöttem nem bulizni, de akkor is nem a tiltott gyümölcs a legfinomabb? Iszonyatosan jó biciklik vannak a boltban de olyanok amiket otthon még az életemben nem  láttam egy pillanatra tényleg megfordult a fejemben hogy vegyek egyet. Lehet kétszer is. Yara szeretné majd hazavinni bár szerintem az kicsit macerás lesz, de megoldható. Mondjuk ennyi pénzért én is hazaküldetném magamnak. Na mind1. Útközben 3x álltunk meg pihenni mert iszonyatosan meleg van és ne lehet kibírni ezt a 80%os pára tartalommal meg 10 erősségű UV-val elég kemény bármit is csinálni az épületeken kívül. A legnagyobb szerencse hogy útközben a Curris Centernél az IIS ilyen nagy vödör féleségbe palackot osztott és a jéggel teli vödörbe úgy jó keményen bele is könyököltem. Az egyik IISes csaj mondta hogy be akart mutatni amikor látta hogy jövök Yaraval a többieknek de mindenki mondta hogy már ismer és kérdezte hogy hogyan csinálnom. Mondtam neki hogy nem engem kell szerintem megkérdezned:) Lényeg a lényeg hogy ez nagyon kellett innen is őrjöngő taps vihart küldök az IIS-nek

Visszafelé leültünk a a Pogue könyvtár lépcsőire pihenni mert iszonyatosan meleg volt és egy hosszra nem lehet lenyomni ennyi sétát 40 fokban. Ezután még bementünk a Curris Centerbe hátha van már diák. Yara meg is kapta rögtön nekem egy kicsit kellett vitatkozni hogy márpedig engem is lefotóztak ugyan már legyen már nekem is mert azzal 1. mindenhová be tudok menni végre. 2. ingyen használhatom az 6800 m2-es wellness centert ahol uszoda is van meg minden ami kell egy normális kondi terembe. 3. végre lesz kolibelépőm is nem kell azt az üres kártyát húzogatnom. Ezután átmentünk az egyetemi boltba, ahol vettem egy két dolgot, de tovább eg yideig nem jutottunk mert valami iszonyatosan nagy vihar jött. Valamint összeirattam azt hogy milyen könyvek kellenek. Elég kemény. Ha mind a 4 könyvet újonnan venném meg akkor 600 $ kellene fizetnem. De egy könyvet mindenképpen újonnan kell megvennem mert ahhoz program is jár amivel majd számolunk. 180 $ egy Econometrics könyvért. Ha a másik 3at használtam is veszem akkor is éppenhogy 500 $ alatt úszom meg. Az eső fél órán keresztül úgy szakadt az eső hogy a 100 méterre lévő 9 épületes Elizabeth koliból egy téglát sem láttam. Átnéztük a magazinokat amiket vettem meg az óráinkat a neten hogy mik is lesznek meg miket vehetnénk fel esetleg, ezután pedig visszamentünk a Hart koliba, és ott várt minket Stefan és Pedro egy kissé vizesen, ugyanis ide úton elég keményen elkapta őket az eső. Megbeszéltük hogy felmegyünk a szobába és majd egy kicsit később elmegyünk a Hibbetts-be futó cipőt venni meg Yaranak rövidnadrágot. Odaúton vettem a kávémat, és útközben mondták hogy menjünk a Great Beginnings megnyitójára a Sport csarnokba. Nem véletlenül írom nagybetűvel de majd erről később. A baseball pályán pedig láttam hogy két srác dobálgat egymásnak odamentem és megkérdeztem hogy valamikor találkozhatnék-e az edzőjükkel, mondta Wes hogy holnap dél körül itt lesznek, jöjjek el akkor. A boltban vettem egy nagyon jó Asics futó cipőt.  GT-2150 kék. Nagyon kényelmes majd vasárnap elmegyek futni és kipróbálom. Visszafelé még bementünk egy-két boltba de ruha terén nagyon rosszul áll Murray. Gyakorlatilag nagyon a 0-hoz közelít annak az esélye hogy én itt bármilyen ruhát is tudjak venni. Iszonyatosan ízléstelen cuccok vannak hacsak nem akarok állandóan MSU-s meg Richmondos cuccokban járkálni:), de ennek is megvan a feelingje.

Visszafelé nem volt egyszerű mert ugye itt nem nagyon vannak járdák és el akartunk menni a Sportcsarnokba egy kis ingyen kajáért és a boltsor másik végéből nem volt járda arrafelé visszafelé meg 10 perces kerülő lett volna minimum. Két szó. Ingyen meg kaja, együtt meg még jobban hangzik nem? A csarnok a BS szinjén mérhető. 8600 fő fér el bent és ez csak egy egyetemi sport csarnok. Volt egy kis ingyen kaja meg mindenféle helyi cégek, de semmi nagy szám. Aztán elindultunk 3an vissza a kolik felé mert Pedro nem akart jönni, Stefan meg ott hagyott valamit Yaranál. Én totál beparázba jöttem mert tudtam hogy beköltözött a Richmondba a szoba társam mert már láttam korábban a cuccát amikor lettettem itt a magazinokat. Egyenlőre kicsit alaptalan volt a para mert minden rendben van vele csak a helyet kellett megcserélni mert megkért hogy alkudhasson a tavalyi helyén mert ő tavaly is ebben a koliban volt ugyanebben a szobában. De ugye csak egy évig vele leszek együtt és ha itt új srácok nem szimpik csak simán elfelejtem a nevét ennyi de ő meg a szoba társam lesz. Amúgy meg egy nálam is magasabb feka srác, aki énekel és tömeg kommunikáció és újságírás szakon van Master végzős hallgató. Hatvanban üzenném a Vas Gereben utcába hogy meg lehet ezt is csinálni :D. A srác amúgy úgy alapból olyan 3 vonalas C hangon beszél. Ja és van tv meg hűtő. Remélem rakhatok majd bele egy két dolgot mert egyenlőre a listám nagyon végén van az hogy hűtőt vegyek. Beszélgetünk kicsit, aztán elment valahová. Annyit még hogy a srác ilyen greek tag is. Kappa Alfa Pszi tag.  Nagyjából ennyi volt a szombat lefeküdtem aludni, mert fáradt vagyok és 1 óra. Otthon már 8 óra. 7 óra különbség. Én alszok ti ébredeztek. 

Vasárnap.

Reggel semmi nem történt azon kívül hogy a szoba társam kb. reggel 6kor elhúzott. Remélem nem fog minden reggel így ébredni mert egy szovjetek is halkabban vonultak be anno Pestre. Terveztem ugye hogy majd megyek délben baseball edzésre. Ezzel nem is volt baj mert én elmentem csak hát egyedül nehéz edzeni főleg ezt a baseball nevű sportot. Mindegy-mindegy alapon akkor felavatom az új futó cipőt. Komolyan mondom gyerekek én már voltam Pesten egy pár edző teremben de ez mindent visz. Csak 3 kosárlabda pálya van, két squash terem, meg olyan 344 ezer gép és súly, és természetesen futó gépektől kezdve egy-két igazán ijesztő kardió gépig minden. Körbe 1/11 mérföldes futópálya és rengeteg feka jár gyúrni, kb a 90% akik gyúrnak az feka. Róluk még egy érdekesség hogy a campuson majdnem mindenkin papucs van. és zokni… Lehet ez valami új divat irányzat? Minden esetre én nem hallottam róla és biztosan nem veszek. Ping-pong terem, uszoda, wellness center. Szóval elég fullos, és az összes MSU diáknak, tanárnak és dolgozónak ez ingyen. Utána megvártam Yara-t mert ő is jött csak később és közben tv-ztem az előtérben a 600 inches tv-ken :). Nem aprózzák el de ez igen nagy betűvel Amerika. Az igazán nagy csajok, kaják, autók, és még nagyobb pickupok hazája. Yaraval úgy döntöttünk hogy elmegyünk kipróbáljuk megint a Winslow-t az egyetemi kajáldát. Megint sikerült arra fogva, hogy még nincsen se igazolványunk se éttermi kártyánk nincsen, belógnunk. 7 $ és kb. 5000 kalória plusz.  Itt csapódott hozzánk egy finn gyerek aki Joha vagy Joho névre hallgat. Úgy gondolom kicsit túlparázza a gyerek a dolgokat, mindenen izgul, de amúgy jó fej. Elhívtuk hogy jöjjön el ő is az én College-emhez mert itt nagyon büszkék hogy ezek nem kollégiumok hanem College-ek. Ilyen kis amerikai BBQ volt hot-dog hamburger minden, eszméletlenül finomak voltak csak kár hogy már nem fért belém több mert előtte telezabáltam magam a "szar" menza kajával.  Ezután visszamentünk a Curris Centerbe egy kicsit beszélgetni meg kitalálni hogy mi legyen este. Arra jutottunk hogy Pedro hazamegy és elmegyünk majd Stefanhoz a Campus Suites-be és csak úgy. Semmi konkrét. 7re beszéltük meg hogy találkozunk de Yara nem cáfolta meg déli mivoltát azzal hogy fél órát késett de ezt beszámoltuk Johával. Mondtuk is neki hogy erre számítottunk, de a vicces meg az volt hogy 7:25kor felhívott hogy most indul és 5 perc múlva itt van. Ő tudja, ha neki ezzel jobb hogy előtte felhív? A Capmus Suites szerintem az itteni Bible Belt típusú embereknek maga a Pokol. Mindenfelé sörösüvegek, dobozok, fetrengő és ordibáló fiatalok. A rendőrségi autók meg kb 5 percenként jönnek be és mennek egy kört hogy mindenki részeg-e még mert ha nem akkor baj van, vagyis nem. Az egész hely egy kb 30 házból álló 5 emeletes sorház inkább négyzetház mert nem sorban vannak hanem így na nem mind1 ez nem lényeg. A lakásokban 4 szoba van és egy iszonyatosan nagy amerikai típusú konyha-nappali. Stefan szobatársai jófejek, egy jó órát két órát voltunk itt és beszélgettünk- Kifelé jövet belebotlottunk egy tipikusan amerikai piros műanyag poharas a semmiből verbuválódott 200 fős buliba. Először láttam olyan csajokat akik nem ikreknek voltak felöltözve, azaz póló, flip-flop és hot-pants. Szóval ezek szerint árulnak más ruhákat is az államokban.  Miután átverekedtük magunkat a részegek között visszataxiztunk csak nem úgy ahogy idejöttünk. Felhívtuk a taxist hogy jöjjön. Azt mondta fél óra. Felhívtuk 40 perc múlva azt mondta hogy már itt van mindjárt. Húsz perc múlva meg is érkezett, de a taxit meg kellett osztani másokkal is és mintegy fél órás kocsikázással és másik 15 ember felvételével és kirakásával hazaértünk. Hozzáteszem hogy a kocsiban volt hogy 10en voltunk és a campus olyan 20 perc lett volna sétával. De ez így kényelmesebb, és a taxit Mama Nancy's Cab-nek hívják. De ki az a Mama Nancy?

Sz

Szerző: szhabi  2010.08.19. 03:51 4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://murraystate.blog.hu/api/trackback/id/tr742232181

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kraszavcsik · http://godollokoli.blog.hu/ 2010.08.20. 06:51:05

Hehe az komoly amiket írsz! Csak Szabi egykét helyen a ragokra figyelj amugy fasza! Érdekes lehet ez a hely, mmint a leírások alapján, a zokni-papucs kombó nemtudom de annyir belém van kódolva hogy az ciki, hogy sztem ha AK47 est tartanának a fejemhez akkor sem mennék ki olyanban! :D Találsz spanokat azé ugye?

"Mer egyedül nem ezt megmondta a Kern meg a Garas kell valaki, hogy arass!"

Namajd jelentkezem! Csoki! ;)

szhabi 2010.08.20. 07:26:09

@Kraszavcsik: Tudom mostmár át is kellene nézni hogy miket írok, csak nem mindig van kedvem hozzá. Meg van egy két dolog ami nem idevaló nem tudom azt mennyire lehetne kipostolni mert elég sokan olvassák a dolgokat :D Mennyi volt amúgy a gödöllőkoli-n a max látogató?

szhabi 2010.08.20. 07:28:06

@Kraszavcsik: Ja meg lassan több karakternél járok mint ami a szakdolgozatom volt :D Amúgy holnap ha minden igaz van egy kis szabadidőm szóval átolvasok mindent. Vagyis megpróbálom.

Kraszavcsik · http://godollokoli.blog.hu/ 2010.08.21. 18:25:34

Jóvan akkor olvasd át, a legtöbb látogató az akkor volt mikor volt a galambtúra, akkor majdnem 400 egyedi látogató volt. De primitívek az emberek itthon eléggé mert nem nagyon tudják miaza blog, meg azt hogy ilyenek vannak még akkoris ha az orruk alá tolod! Tisztelet a kivételnek! :)
süti beállítások módosítása