Good Morning Everybody!

Mire ezt olvassátok addigra otthon már reggel lesz, úgyhogy megkockáztatom ezt a köszönést, és jó étvágyat a rántottához,szendvicshez, kávéhoz ki hogy kezdi a reggelt. Naszóval hol is hagytam abba? Megvan múlthét szombat. Előre szólok most vissza olvasva az egészet, hogy hosszú lesz. Hát egy dögunalmas hétvégén voltunk túl. Próbáltuk kiheverni a szombati nap a bulit, vasárnap este pedig Toby szokásos Sunday=Chinese túráján voltunk. Legalább jól laktam mert kicsit pénzszűkében voltam és ez a szokásos annyit-eszek-amennyi-belém-fér-megegykis-desszert kajálás. Nehogy már ne kajáljam le a 8 $-t nem igaz. Azért nem de velem soha senki sem fog kijönni jól az ilyen előre fizetős kajálásokból, de ezt már kedves kollégiumi barátaimmal is bizonyítottuk otthon, amikor felszabadultunk a Trófea nevű helyre. Azóta kint van a fotónk hogy se kedvezmény, se félár legfeljebb felár jár nekünk. Elég hulladék idő volt vasárnap de annyira unatkoztam, hogy a csepergélő eső ellenére is végignéztem egy fél félidőnyi női foci meccset. Minden esetre megye I-be szerintem aláznának, de a női boxot is szerintem a többség nem a pofonok miatt nézi. Mondjuk én pont semmiért sem.

 

Hétfő újhét. Én ennek inkább örülök, mint sem, mert legalább újra lesz élet az egyetemen nem egy kihalt bányász város feelinget kell átélni. Ezzel tovább folytatódott a könyvtárba való beköltözésem is, mert a laptopot még mindig nem sikerült elküldeni javíttatni. Odáig eljutottam hogy a nemzetköziseknél sikerült ingyen felhívnom az amúgy ingyenes Apple számot, mert valamilyen okból kifolyólag az én telefonomhoz tartozó feltöltő kártyás előfizetésnél ez is percenként 10 cent. Na felhívtam őket de nem tudtam semmit csinálni mert Steve bácsi éppen update-elte a repair rendszert és nem tudták bevinni az adataimat, de ez másnap ki is derült miért. Új Apple cuccok.Brávó engem ez most annyira nem érint inkább javítanák már meg a gépemet. Na mondták hogy 4 óra múlva hívjam vissza őket. Mondom mi van? Mit csinálok én addig. Biztos ami biztos elmentem azért a UPS-hez megkérdeztem mennyi lenne ha én fizetném az elküldést. 20 $ alatt nem úszom meg válasz jött, én meg egy majd ők fizetnek(Apple), mert nem én rontottam el ti nem tudtátok megcsinálni rendesen. 4 óra múlva természetesen divatbuzi Aryo barátunk felszivodott mint a kint hagyott tízezres. Csodás mondom mert akkor ez azt jelenti én nekem kell felhívni Almásékat. 40 perc alatt sikerült is kideríteni hogy mi a baj, hol a baj, és hogy igen van garancia, és nem én fizetem a posta költséget. Abban maradtunk hogy küldenek egy dobozt abban lesz egy megcimezett doboz és én majd abba ügyesen beleteszem a gépet és voila mire újra megkapom már működik majd a monitor. Hurrááá! Túl korán örültem. FedEx mondom nem lehet baj, Tom Hanks is kézbesítette a levelet mintegy 20 év késéssel, de odaért nem? Többiek mondták nem járok jól. Majd kiderül nem is jártam. Ezzel totálisan el is ment a napom de még annyi történt hogy elmentem személyesen a sport karhoz ami a stadion alagsorában van, hogy hátha tudok valakivel beszélni baseball ügyben. Tudtam. Beszéltem a Head Coach-al és mondta hogy megkapta az üzenetet meg az e-mailem is, szerdán lesz megbeszélés reggel (hajnal) fél 8kor és menjek el mindenképpen, mert az NCAA felelős beszélni akar velem, mert kicsit más a szituáció velem mivel egy nemzetközi diák vagyok, kettő már graduate student. Mondom jól van ott leszek. Este futás, vacsi gyümölcs, alvás.

 

A kedd reggelem most jobban indult mint az előző mert most időben sikerült elkészíteni a kávémat, plusz vettem magamnak külső hatásra egy fánkot is, megbánni nem bántam meg, csak valami nagyon amatőr,kezdő, balfasz csinálhatta a kávét mert annyi tejhab nem volt rajta hogy semmi. Nincsenek nagy elvárásaim még mindig, de ha kávét veszek kávézóban, akkor szerintem ott a minimum hogy a tejeskávén van tejhab, én se tudom megcsinálni, azért veszek ott. Suli után könyvtár ismét próbálom kiszenvedni az Advanced Macro házit, nem sikerült, de a csaj akivel egy csoport munkára osztottak be segített, rendes volt nagyon. Ebédelni a kedvenc hamburgeresemhez a Campus Grillbe mentem, komolyan ha valaki erre jár 500 mérföldes környéken jár ide és a Mary's Kitchenbe mindenképpen menjen el enni. Über. A délutáni órára a nigériai csoport társam afrikai népviseletbe jött. Érdekes volt és megfordult a fejemben mekkorát néznének ha ilyen bőgatya-bőing combo-ba megjelennék. Érdekes lenne az biztos, amilyen kisváros ez a Murray még az újságok is megírnák, mint tették egy ismerősömmel, aki végigmotorozott a 66-os úton, és megállt ebédelni egy kisvárosban. Bár itt csak annyi volt az érdekesség hogy külföldi volt az illető. Este egy kicsit bevásároltam, és elmentem még zárás előtt futni. Futás után összefutottam Ronnie Coleman kistestvérével, aki Tobyval közös ismerősünk és ő mutatott be egy kidobó méretű srácnak, akiről mint kiderült a tavalyi baseball dobó játékosát tisztelhetjük. Egy jó fél órát beszélgettük a semmiről, vagyis próbáltam elmagyarázni hogy mi is az a kézilabda. Mert nekik van valami idióta sportjuk ami kézilabdának hívnak, és a mit kézilabdánk pedig Team Handball néven fut. Minden esetre az amerikai ligában nyugdíjas skandinávokon és szerb szabadharcos menekülteken kívül nem sok amerikai játszik. Én se fogok mivel ha jól tájékozódtam akkor a legközelebb csapat a 6 órára lévő Chicagoban van. Marad a baseball, ami remélem össze is jön.

 

Szerda reggelem így a baseballal indult. Sima megbeszélés volt hogy mi kell a próba játékhoz. Elmondták mik lesznek: 60 Yard, dobások és ütések. Plusz itt kötelező a próba játékhoz sport orvosi felmérés. Mondom fasza, mert az se 4000 Ft mint otthon az tuti. Plusz végig tárgyaltuk az NCAA-s emberkével, hogy kivagyok, mi vagyok és milyen feltételekkel játszhatok, mert ők Division I-es csapa és itt minden szigorúbb. Nem untatlak ilyenekkel titeket, de az edző elég szimpatikus de majd minden kiderül 22-én. Tessék beírni a naptárba, hogy szorítás van nekem 1000-el. Az orvosi papírral, még egy kis alvást követően elmentem Mistyhez a nemzetközisekhez, hogy segítsen már. Körülbelül 10 telefont követően kiderült hogy mindenképpen orvoshoz kell mennem, mert más nem csinál sport-fizikai felmérést, vagyis nem csinálhat, de az egyetemi egészségügyesek annyiban segítettek, hogy melyik orvost keressem meg. Este a halál tantárgy az Econometrics. Ha nem lett volna a Taivani csaj a házihoz hozzá se tudtam volna szagolni, de eddig nekem a Taivaniakkal kapcsolatban csak szerencsém volt, Kínában is ott volt Euhwa. Na ezen az esti órán elég furcsa tagok vannak. Van egy srác, az a tipikus amerikai redneck csávó, még a hangsúly is minden. Erre az órára még jár 5 ilyen negyven éves bajszos pofa is. A tanár nagyon profi meg rendes minden tekintetben. Kinyomtatta lépésről-lépésre, hogyan kell az egyik statisztikai elemző programot felrakni a gépekre. Közlöm hogy közel 30 oldal képekkel, nem egyszerű dolog. Este elmentünk Tobyval mexikói kaját enni, nem volt rossz de a Los Portales nekem jobban bejött, mondjuk annyi kaját kaptam 10 $ért hogy még másnap ebédem is megoldottam belőle. Ezután lent az R.D.-vel(Residental DirectorÖ és egy pár R.A.-kkal(Residental Advisor) éjfélig elbeszélgettük az időt, közbe meg be volt iktatva egy kötelező próba tűzriadó. A kiküldött tűzoltósági ember, akinek ennek az ellenőrzése volt az esti feladata, mosolyogva közölte hogy túléltük volna ha tűz lett volna. Mindenesetre én hagytam el először az épületet, azt ígérte az R.D. hogy aki először elhagyja az épületet ajándékot kap. Nem kaptam.

 

Csütörtökön majdnem sikerült elaludnom, nem mennek nekem még ezek a korai kelések. A szokásos kedd-csütörtöki programomat végigjátszottam. Suli-könyvtár-ebéd-suli-könyvtár csak most nem mentem el ebédelni, mert 4kor a makró óra után a Közgazdasági és Pénzügyi Diákszövetség tartotta az idei első ülését, és ingyen pizzával csábították a hallgatókat. A pizza király volt, az összes professzor eljött mindenki bemutatkozott a tanárok részéről, és vázolták az idei programot. Olyan jó 40-50 diák lehetett plusz a 10 professzor. Este edzettem aztán alvás ez ilyen unalmasabb nap volt. Pénteken eldöntöttem hogy lemérem a 60 yardos időmet mert otthonról segítséget kérek edzésterv formájában, azért csak menjen már jól ez a próba játék, nagyon szeretnék bekerülni a csapatba. Még mindig nem sikerült se baseball kesztyűt se ütőt szereznem pedig a városban van szabadon használható ütőketrec és dobógép is. Minden esetre Mark is megígérte hogy segít edzeni ha sikerül ütőt szereznem mert ő régen baseballozott és ütő és catcher edző is. Mondta megnézi van-e otthon ütője, és ha van akkro hétvégén kimehetünk edzegetni. Mert hosszú hétvége volt mert most hétfőn volt itt a nálunk Május elsejei munka ünnepe, ami engem egyáltalán nem érintett mert hétfőn se órám nincsen, plusz minden ugyanúgy nyitva van. A Wal-Mart meg csak karácsonykor zár be fél napra. Ismét felhívtam az Apple-t mert még mindig nem jött meg a doboz amit ígértek. 45 perc alatt sikerült kideríteni hogy a hiba nem az én készülékemben volt. Valami Senior Repair Supervisorral beszéltem és 652 bocsánat kérés között rendezte a problémát. Mondom nincsen baj, de azért küldhetsz egy iPhone-t hogy ne haragudjak.

 

A hétvégém szarul kezdődött mert Aryo meghívott a elég puha születésnapi bulijába, de mivel értelmes ajándékot nem lehet ebben az Isten háta mögötti városban venni, így inkább az otthon maradást választottam, minthogy taplónak tűnjek. Később kiderült Amerikában csak annak veszel ajándékot akit már régóta és jól ismersz, amúgy egy lappal le van tudva az egész. Na én ebben a tekintetben valahogy nem fogok engedni ha valahová meghívnak ne menjek már üres kézzel vagy csak én vagyok ezzel így? Még ha egy zacskó csipsz is de viszek, de szülinapra nem állíthattam be egy Diet Coke-kal meg egy zacskó Doritossal, főleg hogy a csávónak nem lehet panasza, csak ilyen low-cost cuccokat hord mint: Alexander McQueent, Hermes és barátai. Estére így végre rendelhettem amerikai pizzát sajátot. Hurrá. Hát ami a csütörtök késő délutáni gyűlésen volt ezerszer lekörözi a Domino Pizzát. Egynek elment. Utána kimentünk frizbizni, Toby próbálgatta tanitani nekem a különböző dobásokat amit Ultimate Frisbee során kell használni, nem akarok játszani de nagyon fasza sport amúgy. Csak limited-contact a fő irányelve. Jó volt elég furcsa dobások is vannak, meg sokat kell gyakorolni. Nekem csak a backhand ment amit már otthon is dobáltunk még kb 10 éves korunkban, de itt az első hogy a forehand-et is megtanulod mert ezt a kettőt mindenképpen tudnod kell. Legalábbis Toby szerint.

 

Vasárnap már korán keltem mert azt hittem már reggelről indulunk Paducah-ba, amit már inkább neveznék város féleségnek mert már van bevásárló központja satöbbi. Délután olyan 4 felé sikerült is elindulni és előtte megálltunk a Mary's Kitchen nevű helyen ebédelni. 2x voltam eddig és még nem sikerült rosszat ennem, de a többieknek sem. Valami fantasztikus amilyen hamburgereket csinálnak. Ekkora hamburgert pedig utoljára a Fald fel Amerikát műsorban láttam a Spektrumon utoljára(Man vs. Food néven fut itt). Az étteremben pedig van a szokásos food challange. Egyszer be kellene próbálkozni, mondjuk egy 1 kilós hamburgerrel 1 kiló sült krumplival és még 12 sajt rudacskával kell elbirni, de egyszer nekiveselkedünk. Amúgy amióta kiértem pont ma vált hivatalossá ruhában 6 kilót fogytam. Valahogy rá ezek az utazások negatív hatással vannak-e tekintetben. Bár a kinai 18 kilót nem akarom megsúrolni sem meg mint egy auschwitzi menekült úgy néztem ki amikor hazajöttem. Bár egyesek szerint ha a hajamat még levágtam volna az is lett volna még + 1-2 kiló. Paducah-ba közel egy órás volt az út, és az első megálló a Mall melletti vadász-horgász-mindenamikültéri áruházba vezetett. Most nem tudom otthon hogy működnek a dolgok, de itt csak simán ki voltak rakva a sörétes és vadász puskák. Simán fényképezkedtem a puskákkal, egy kettőt pedig utoljára a Rambo 4-ben láttam, nagyon durva volt, simán bemész és fogdoshatod a fegyvereket mindent. Mondjuk nálunk nem is magas a lőfegyver által elkövetett "balesetek" száma mint itt az államokban. Ugye ez az amerikai alkotmány második kiegészitése. Mikor kifotózgattam magamat, és mindenki kiélte a vadászösztönét vizuálisan, átmentünk olyan 5 óra felé a bevásárló központba. A BestBuy a legjobb elektronikai áruház amivel valaha találkoztam, de ezzel már Buffaloban is tisztában voltam. Haza út hamarabb jött el mint gondoltunk mert vasárnap révén 6kor bezárt minden, de én mondtam nekik hogy jó lenne előtte megnézni meddig van nyitva hogy időben induljunk el, de neeem nyitva van minden ez Amerika. Hát nem volt. Este megint frizbiztünk egy kicsit és már sokkal jobban ment mint előző nap, bár a lábamat nagyon éreztem kicsit túledzettem magam az utóbbi pár napban. Este kaptam email-t hogy kedden slow-pitch softball meccs és azzal a kolival játszunk először, akitől tavaly kikapott a Richmond, bár még így is sikerült elsőnek lenniük tavaly.

A hétfői napom késői keléssel kezdődött és kora délután feltöltöttem a gyümölcs készletet a Wal-Martból, de előtte még elmentem megebédeltem a Wendy'sben. Gyerekkori jó ismerős az Oktogonról, kár hogy kivonultak Magyarországról, a legkedvencebb gyors étterem, és a robbantott krumplijuk parádés, minden olyan mint amikor még otthon volt. A napom hátralevő részét a könyvtárban tanulással töltöttem. Komolyan mondom gyerekek egy két csajtól megkérdezném hogy ez most nadrág rajtuk vagy csak simán fehérneműben jöttek ki mert a fél seggük kivan. De nekem ezzel az esetek többségében nincs is bajom, mert a gusztustalanságok nem hordanak ilyen gatyát, vagyis szerencsémre még nem találkoztam velük. Valamire rájöttem, egyes itteni kinti emberek eléggé limitáltak hibába van szó egyetemi oktatásról, és ha valamit az istennek nem akarnak megérteni és próbálja az ember elmagyarázni nekik, valami hihetetlenül bunkók tudnak lenni, mert hogy a hülye magyar gyerek nehogy már jobban tudja, és a hivatalos amerikai mosolygás mögül előtör az igazi bunkó énjük. Bravó. Ez történt velem hétfő estig holnap az első Softball meccs a Hester ellen, remélem játszok, bár nem nagy esélyt látok rá, mivel gondolom el akarják őket picsázni rendesen.

 

Sz

Szerző: szhabi  2010.09.08. 01:08 Szólj hozzá!

Címkék: apple amerika usa egyetem fegyver kirándulás murray baseball könyvtár szerviz hamburger state wendys koli fedex university kentucky ncaa softball paducah

A bejegyzés trackback címe:

https://murraystate.blog.hu/api/trackback/id/tr452279363

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása