Helloszia mindenkinek. Elég régen jelentkeztem de a technika ördöge most sem alszik.A fehér almás csoda megint megadta magát így a múlthétről nem tudom most kipostolni azt mi is történt itt velem 8200 kilométerre a Géza fejedelem utcától. A legközelebbi szerviz pedig 50 mérföldre van és így autó és tömeg közlekedés nélkül eléggé nehéz lenne megoldani főleg hogy most senki sem rohangál arrafelé. Nagyon fasza mert az összes anyag neten van itt mukodik a Tanitas 2.0 de ez mar inkább 3.0 kicsit más a léptek itt. De úgy ahol van pénz és nem hordjak el erre, arra akkor van is előrehaladás nem csak a helyben járás. Vagy megnezzuk akar egy magyar egyetem vagy egy amerikai egyetem marketing érteket ott is eszméletlen különbségek vannak, de ebbe most ne menjünk bele szerintem. Mind1 le vagyunk maradva mint Micimackó a futó versenyen, ez tipikus esete a lógó orrnak. A mai házit is Dr. Silva az óra után már 15 perccel már fel is tette megoldó kulcsostól mindenestől. Rengeteg plusz segítséget mindent feltesznek a Blackboardra(ez a neve a belső rendszernek). Plusz temérdek mennyiségű egyéb anyag és segítség is fent van. Akkor már a könyvtárról ne is beszéljünk mert azzal kezdték itt ha bármilyen könyv vagy adatbázis hozzáféréshez szükségem van szóljak nekik és ők megszerzik. Valamint minden egyes területnek megvan a saját referens könyvtárnoka vagy nem tudom hogy hívják őket aki cikkektől kezdve 1200ig visszamenőleg elő tud nekem bányászni bármit.

 

Na szóval a lemaradásom másik oka az, hogy fagyinak a nem kevésbe előnyös oldalán állok most. Eddig a tanulásomat és a többé kevésbe sikeres okításomat, ahhoz tudnám hasonlítani hogy a Zafiráról át kellett ülni egy F1es Ferrariba és elvárjak hogy legalább a dobogón végezzek, ha nem akkor én fizetem a teljes csapat eddigi költségeit. Egy az hogy a hatalmas konkurencia miatt aki nem bírja a tempót annak köszönjük szépen, kettő hogy itt pörgés van nem helyben járás, csinálni kell, érteni kell, nincsen siránkozás, van egy bevált oktatási módszer ami működik. Nem megy az okoskodás meg jobbra, balra húzogatás, itt előre van az irány, más irány nincsen de szerintem ez így is van a helyén. A tanáraim nagyon jók, értik amit csinálnak, de mondjuk ezzel nem is volt soha sem probléma. A matekos tantárgy az nagyon jól megy de ebből meg is kaptam az alapokat gimiben. A csoportról annyit kell tudni hogy kb. a fele az ázsiai diák, ebből is főleg kínai, és csodálkoztak hogy én hamarabb készen vagyok a megoldásokkal mint ok, nem baj ennyi előnyom lehet nem? Mert a többi tantárgy a nehézségi táblázat csúcsán áll, még kínait is könnyebb volt tanulni. Mondjuk az csoport amerikai fele kicsit degeneráltabb sok dologról meg nem is hallottak amit mar gimibe belénk vertek, gondolok itt a mátrixokra, de a saját közgazdasági szakterületükön kicsit bőven előttem járnak, de ezert is jöttem ide hogy ezt megtanuljam, úgy hogy elérjek ezzel a szaktudással valamit. Nagyon élvezem az órákat. Csak tanulni is kell majd keményen!

 

Csütörtokön jöttek a Social Security Numberes emberkék hogy minden J-1es tanuló megigényelhesse a számat. Állítólag ez egy életre szóló dolog úgyhogy rosszul nem járok vele plusz az iPhone 4hez is ez kell, meg elég sok dologhoz még amit szeretnek venni. Reggel megint sikerült óráról elkésnem, mert mondom meg van 20 percem és terem mar csak 5 perc sétára van iszok mar egy kávét, hogy ne aludjak el a teremben így hajnali fél 10-kor. Kemény 20 percig tartott elkészíteni a kávémat. Nem is tudom ki de megjegyezte hogy biztos valami komplikáltabb kavet kertem, hat mondtam neki hogy egy caffee latte-ben mi a bonyolult azt nem tudom, de nekik mégis 20 percbe telt elkesziteni, úgy hogy 3an álltak előttem. De mar az utánam levő emberek is megkaptak az italukat. Fasza. Ja amúgy ilyenkor amikor órákra mennek az emberek ezen az E-D-i úton csak úgy hömpölyögnek az emberek, rendesen mintha valami komoly dolog történne. De ugye itt előadásra is kötelező bejárni. Mondjuk nekem csak előadásaim vannak de bőven elég. Szóval az óra elég jól telt, ment rendesen minden. A két órám között elugrottam Mark Gallowayhez hogy megkérdezzem mi újság van a sportolási lehetőséggel, segít mindenben nagyon rendes. Felhívta a sport igazgatót mert itt külön sport kar van és hagyott neki üzenetet. Úgy ez egy kisebb sport egyetem is. Az NCAA-ben Divison I-ban vannak. Húzó ágak a női foci(Ohio Valley Conference Rank 1. csak azt írom le amiben biztos vagyok), női labdarúgás (OVC 1.), női röplabda, női és férfi lövészet, férfi sügér horgászat ebben állítólag országos bajnok is volt a srác, pont ma volt kiállítva a puhának semmiképpen nem nevezhető kategóriában, férfi kosárlabda(OVC 1.) de itt NCAA döntőbe is jutottak, meg még egy-két sport. De ezzel nem fárasztalak titeket itt a honlap akit érdekel az nézelődhet: http://www.ovcsports.com/  Kiderült hogy hiába van teljes körű tanulmányi ösztöndíjam ezen felül is kell még nekem befizetni egy kisebb autó kezdő részletére elegendő összeget ebben a félévben. Úgyhogy gyorsan átnyargaltam a Sparks hallba ahol a teljes pénzügyi részleg van és kértem részlet fizetési lehetőséget ami még plusz 30 $-ba került. Ezután hazamentem megborotválkozni mert már közel 1,5 hete nem borotválkoztam, hogy nézzek már ki valahogy a Social Security-s néni előtt. De okos voltam és otthon hagytam a papírjaimat így rohanhattam haza mert 1től voltak ott 3ig és nekem meg 2től órám volt. De Toby volt olyan kedves és visszahozott, meg közben elvitte a kocsiját szervizbe is. Nem kerültem sorra 2ig így elmentem órára,de mondták hogy annyi diák van idén hogy még 4kor is itt lesznek. Így is volt de megkértem a spanyol küldöttséget akik 2vel előttem voltak a sorban hogy csörgessenek már meg mert kijövök óráról ha ők jönnek a sorban. Hát nem csörgettek. Mert jaj elfelejtettük. Ezután a kedvenc helyemen a Campus Grillben benyomtam egy Isten király sajtburgert. Komolyan mondom ezt mindenkinek ki kellene próbálnia. Majd egyszer legalább csinálok fotót róla. Nem tudom leírni hogy mennyire király a hamburger. Ezzel nagyjából el is telt a csütörtököm de este még elmentem a wellness centerbe futni egy órácskára.

 

A pénteki napom nagy semmit tevéssel telt egészen kora estig, amikor elmentem megint futni. Utána mondom nem tudok magammal mit kezdeni és kezdtem erősen érdeklődni hogy a stadionnál mi ez az egyre több ember. Kiderült hogy foci(amerikai foci csak azért írom így mert itt mindenki footballnak hívja és nem kell állandóan amerikai focit írnom tudjátok ti is miről van szó:) ) meccs lesz. Senkit sem érdekelt mert "csak" gimnáziumi(high school) meccs lesz. Mindjárt kifejtem hogy miért van a csak idéző jelben. Aaron a szoba társam elment kondizni és mondom elkísérem. Előtte végig lent basztam a rezet a portán az emberekkel mert ez egy ilyen csoportosulási pont, és próbáltam rávenni valakit hogy ugyan már jöjjön el velem, mert ez lenne életem első élő foci meccs. Végül úgy döntöttem hogy elmegyek egyedül, bár mégsem lett igy, és Aaronnak köszönhető. Mondom biztos nem jössz el velem? Mondta hogy biztos hogy nem de ismeri az egyik csajt akik mennek és megkérdezi szívesen hogy nem-e mehetek velük. Mehettem. Úgyhogy életem első focis élménye egy high school focimeccs volt, amire négy csajjal mentem, és még a belépőmet is ők állták. Na most annyit kell tudni erről a "csak" high school foci meccsről hogy a két helyi gimi játszott egymással a Calloway County High School és a Murray High School játszotta egymás ellen. A stadionban körülbelül jó 3000 néző lehetett. Nem vicc. Rendesen cheerleaderek, marching band-ek, popcorn, hot-dog, sör nem mert azért csak egy középiskolai meccsről van szó. Ami a nagyon durva volt hogy az egészet élőben közvetítette a TV!!! Nem tudom pontosan mik az otthoni viszonyok, de szerintem tv-n nem követik ennyien élőben egy NB1-es meccs történéseit, nemhogy kint a stadionban.(Utánanéztem azért nem így van de kíváncsi lennek hányan lennének kíváncsiak egy Bajza - Diszi örökrangadóra, szerintem a választ ti is tudjátok). Hatalmas élémny volt. Főleg hogy a vasárnapi futásom alatt a tévében ennek a meccsnek az egy órás elemzését néztem. Elég komolyan nyomják itt ezt a nálunk sportnak nevezett dolgot.

A meccsről egy olyan jó 10-15 perccel a vége előtt jöttem el, mert Jeff a srác aki Nashvilleből elhozott minket, meghívott minket egy buliba ahol a bandája játszott. Nagyon jól éreztem magam a buliban. Főleg hogy megint ezek a szavak kerültek elő hogy free, beer, meg a food. Gondolom mindenki ismeri ezeknek a hatását igy elég jó hangulatban töltöttük az estét megismertem vagy 30 új embert, és másnap konstatáltam hogy 10 új szám is van a telefonomban, és kicsivel több facebook barátot is sikerült szereznem. Nagyon sokat beszélgettem egy-két emberrel, nagyon jófejek az amerikaik ha isznak egy kicsit. Röhögtünk rendesen a baromságokon. A koncertet is nagyon élveztem, mondtam is Jeffnek hogy a 3. szám nagyon bejött, kérdeztem mi volt az, azt mondja már nem emlékszik (olyan 6-7 számot ha eljátszottak). Mondom te is jól vagy már. Aznap este senki sem volt szomjas az biztos. Az estéről ennyit ha valaki még kíváncsi valamire az kérdezzen. De ittam igazi Kentucky whiskey-t Jim Beam és Kentucky Gentleman névre hallgattak, mindkettő egy igazi darab Kentuckyból alkoholba formálva, legalábbis a srácok szerint. A vasárnap délutáni keléssel kezdődött majd a könyvtárban tanulással folytatódott. Közben pedig a Quiznosba vacsoráztam, ami Toby szerint a drágább Subway. Szerintem jobb is, és nem sokkal drágább mint amennyivel jobb. Szóval. Este alvás. Kezdődik az új hét. Majd egy új postban. Holnap vagy holnapután jön az is. Mert megint történtek érdekességek.

Hajrá

 

Sz

Szerző: szhabi  2010.08.29. 04:11 2 komment

Címkék: amerika sör koncert usa buli egyetem murray football haverok state whiskey american university könyvtar

A bejegyzés trackback címe:

https://murraystate.blog.hu/api/trackback/id/tr632255689

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kraszavcsik · http://godollokoli.blog.hu/ 2010.09.01. 15:27:10

Csoki!
Nah ezt megin szivesen olvastam, belevagtal, nembiztos h en kibirnam de hajra, nem vagyunk ugyanolyanok!
Amugy jo hallani hogy letezik a vilagnak meg olyan pontja ahol oktatnak es nem droidokat kepeznek! Mitnemadtam volna, vagy mitnemadnek hogy egy normalis konyvtar lenne egyegy beadando keszitesehez, vagy segitseg es nem az a szoveg hogy: nincsbent, nemtudjuk, irjon neki emailt, nem er ra, jobbdolga van a tanarnak! Esetleg a szakdogak is ertelmesebbek lennenek ha anyagot vagy segitseget nyujtananak nekunk, mert vicces volt azert hogy a nagy egyetemi tanaroknak mi mondtunk ujat a dogaval es inkabb adtak jobbesetben egy 5 ost ha nemtetszett a pofad akkor 1-2! :) na mind1, minden jot FREE BEER FOOD, lootold ami ingyen van ahogy a balkanon megszoktad;)

szhabi 2010.09.13. 05:56:05

@Kraszavcsik: En tegnap is mindenre egyszerre nyomtam a greedet es a needet minden huztam. A legnagyobb meg az volt hogy megerkeztunk es kb 10 eprc mulva mar 15 embert ismertem es kezdtuk az ivos jatekokat. KO kepek facebookon :) De majd a sajatokbol ide is kuldok fel egy linket mar ha madj sikerul gepre felmasolni.

A szakdogara meg annyit mondok hogy mi ezen nem si csodalkoztunk, es kokemenyen kell nyomni. A tantargy kerelmes emailemre 3 hete nem jott valasz. Most kuldtem el nekik megint.
süti beállítások módosítása