Hellószia mindenkinek! Jó rég volt már hogy írtam nektek, a szemeszter pedig már pörög ezerrel, mint óvodás a búcsuban. Lesz itt szó mindenről: időjárás, sport, suli, bulik, minden. Mint egy rendes egyetemista, nem lesz itt semmi extra, most éppen újra tavaszi szüneten vagyok, ezért lesz időm összeszedni a gondolataimat és le is írni. Reméljük. Na hol is kezdjem…

Időjárás. Mos így március 15e felé már otthon is jó idő szokott lenni. De itt nem tudom mi történt február közepe óta, de odafönt valami nagyon durva cuccot szívhatnak, mert itt február 10 ikszedikén 20 fok volt. Kőkeményen bejött ide is Szibéria, 20 fokok, csak itt pluszban nem mínuszban. Állítólag ez a La Niña miatt van ami így két-három évente fordítgaja a meleg és szárazra december és február közötti időszak időjárását. De lényegében ami meg most folyik az valami botrány. 30 fok van odakint és valami elviselhetetlen páratartalom. Az ember még csak izzadni se tud rendesen és csak megsülsz igy saját magadban, mint a Hálaadási pulyka. A másik ami miatt ez baj az a meló. Ugyanis takarékossági okokból a mi kedves egyetemi vezetésünk nem nagyon akarja bekapcsolni április végéig. Na most ők szépen bekaphatják, mert nem nekik kell melózniuk 30 fokban a konyhában. De állítólag szünet utánra bekapcsolják a levegőt, és így már emberek számára is élhető lesz a környezet, mert ez inkább közelebb áll azokhoz az Atlanti-óceánban lévő forró vizes kürtőkhöz, mint egy munkahelyhez. Akinek nem tiszta itt a légkondícionálóra probálok asszociálni, igaz hogy otthon még ilyen nem nagyon van, főleg nem iskolálban, de ez itt egy alap dolog. Főleg hogy szélességi fokra Tunis-szal vagyunk egy vonalba, ugyhogy Európa a közelbe nincsen. Munkahelyről meg egy kicsit mesélek. Nem tudom anno még említettem, de még Augusztusban ugye előléptettek, úgyhogy most már én vagyok dirigálós pozícióban. Páran megkérdezték mit is csinálok pontosan, én erre azt szoktam válaszolni, hogy ordibálok emberekkel. Na jó azért nem. Általában megkérem őket hogy mit is kellene csinálniuk. Mondjuk néha gondolkozom hogy jó lenne egy ostor mint a régen a rómaiknál, de biztos vagyok benne, hogy valamilyen nemzetközi jogba ütközik a téma, így letettem az ötletről. Meló az első hallásra nem tűnik soknak, és mennyiségre is csak max 20 óra, de mivel 40 emberért felelek ezért inkább stresszes, mint fizikailag megterhelő. 20 órát pedig a nemzetközi diákokat érintő USA törvény miatt nem léphetem túl. Ha túllépem ezt akkor elveszíthetem az ösztöndíjamat, ráadásul még büntetést is fizetnem kell, és még a vízumomat is felfüggesztik egy jó pár évre. Így nem érdemes kockáztatni pár extra dollárért. Igaz minden egyes zöldhasú jól jön most. De erre majd kitérek egy kicsit később miért is előbb a suliról még pár dolog. Ugye mindenki tudja hogy úgy van hogy most májusban végzek, na most ez nem igazán lesz így. Sikerült ugyanis meghosszabbítanom az ösztöndíjamat, így már biztosan 2012 decemberéig maradok. Igaz készen leszek az Economics tanulmányaimmal már augusztusra, de mivel csak 7 tantárggyal vagyok "rövid" a Agriculture diplomától is, ezért próbálkozunk hátha összejönne az is. Mekkora királyság lenne már hogy három mesterképzéssel vágnánk neki, a doktori iskolák jelentkezési lapjának kitöltéséhez. Elég jó kis CV jönne akkor össze. Önéletrajzról jut eszembe, ugye volt ilyen dolog aminek részese voltam hogy Alpha Kappa Psi. Na most ezek itt Amerikában nagyon jó önéletrajz erősítő. Na most lehet hogy alapképzéses hallgatóknak nagyon sok mindent tud nyújtani, de én két félév után rájöttem hogy ez annyira nem nekem való. Két félév alatt szereztem ugyan ezzel kapcsolatban jópár barátot, de igazán hozzáadott értéket nem tudott nekem felmutatni a tagság, ezért február végén felmondtam a tagsági viszonyomat. Páran megharagudtak ezért rám, de ők eddig se, és ezután se fognak érdekelni. Van nekem ezeregy dolgom, mint hogy egy-két jellegtelen ember mondva csinált problémai miatt aggódni, de gondolom ezzel én se vagyok egyedül. Egyszerűen nem volt olyan dolog amire igazán rámondtam volna hogy na emiatt tagnak kell lennem, és ne kaptam volna meg azt valahol másol komoly elkötelezettségek nélkül ingyen is esetleg. Jó volt belelátni hogyan is működik egy ilyen testvérszövetség, még ha az igazi szociális(tipikus amerikai bulis) testvérszövetségnek nem is lehettem tagja. Titkos kézfogás, jelszavak, hagyományok, rituálék, mindent megkaptam, ennyit megért. Valamint jobban is megértettem az egész amerikai ilyen jellegű szövetségek közötti különbségeket, és a lényegüket is. Erre jó volt. Még annyit megemlítenék hogy egy nagy változás történt a sulival kapcsolatban, az pedig hogy a legjobb barátom Preston ebben a félévben már nem tanul itt. Hazament tanulni egy otthoni fősulira, hogy kicsit rendbe tegye az életét meg a tanulmányait, de jövő félévben vagy 2013 tavaszán jön vissza ha minden igaz.

Másik iskolával kapcsolatos fontos dolog amit meg kell említenem az a kosárlabda. De ezt majd bővebben minden sportos dologgal kapcsolatban a következő posztban fogom leírni. A tavaszi szünet klasszikus amerikai egyetemi jelentéséről, egy kórházi látogatásról, valamint több dologról hogy mi is van velem.  Lesz itt minden mint a Tescoban, de addig is türelem egy pár nap és jelentkezem. Most annyira nem lettünk hosszúak, de mivel hamarosan jelentkezem ezért most rövidebbre fogtam.

Sz

Szerző: szhabi  2012.03.20. 01:25 Szólj hozzá!

Címkék: amerika időjárás usa egyetem meleg university kentucky tagság spring break testvérszövetség la nina

A bejegyzés trackback címe:

https://murraystate.blog.hu/api/trackback/id/tr344327299

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása