Hello szia mindenkinek. Már lassan százezer éve, tudom, de próbáljuk meg újra. Miért is most irok. Jó kérdés. Sokszor megfordult már a fejemben hogy újra hozzákezdek az íráshoz, el is jutottam pár sorig, bekezdésig, de soha sem tudtam befejezni az írást. Mindig közbe jött valami. De lehet most az is közrejátszik a dologban, hogy ha minden igaz, akkor az utolsó mester képzéses félévemet kezdem meg itt a nagy Amerikában. Mondjuk meg nem tudom, mert ahhoz előbb be kell engedniük az országba, mivel még valahol a két kontinens között vagyok a levegőben Chicagotól másfél órányira. Mondjuk akkor már a kontinens fölött vagyok. 10 ezer méterről írok, mondjuk a mile high clubhoz nem fogok csatlakozni az tuti. Valami förtelem a felhozatala a repülőn. Eddig mindig volt egy-két legalább elfogadható kategória, de most komolyan még a 10-es skálára se fér be egy csaj se. Katasztrófa. A kaja meg szar meg kevés, kértem hogy ugyan már csak van még egy extra adag ha már a gép félig van csak tele. De nem nincsen, csak annyi van amennyien beszálltunk. Ugyanis annyi pozitívum van az egészben hogy átültettek és legalább nem nyomorogok és nagyobb láb terem van. Most néztem fel a tv-re, Torontótól északra járunk, Londontól pedig Keletre. Mi? Nem kamu ki volt írva London. Amerika alapító atyai vagy a telepesek elég vicces kedvükbe lehettek anno. Van vagy 5-6 Budapest is az Államokban. Az egyetemről pedig ha elindulok délre, akkor Párizs után, Milánón és Londonon vezet az utam, Nashville felé. Milyen király már beutazod fél Európát egy fél tank üzemanyaggal. Itt megúsznád ezt a kalandot literenként 200 forintból, ott pedig lassan a házra kell hitelt felvenni, hogy felmenjél Pestre kocsival. Mondjuk azért itt is hőbörögnek már rendesen, mert ugye meg anno mindenki okos volt, és jó lesz az a 6 literes pick-up Lacikam, majd a hitelből fizetjük, aminek a ház a fedezete. Csak aztán jött 2008, most meg majd ki tudja hol áll meg. Soros apánk is megmondta nem "V" alakú ennek a válságnak a lefolyása hanem "W", és nem tudni még koránt sem, hogyan is fog kinézni ez a második "V"-nek a szára.

De evezzünk már valami vidámabb vizekre, mert nem azért jött ide senki sem., hogy az okosságokat hallgassa, amit minden médiacsatornán nyomatnak az arcunkba ezerrel. Mi is van velem. Hát elég sokat változott a helyzet. Először is úgy jön felém ez a mágikus 25-ös szám mint a 7:20-as Pesti gyors. Baszki, még alig pár éve a gimiben baromkodtunk, és el se tudtuk képzezlni, milyen is lesz ha elérjük. Elsősorban felelősség, ami a legtöbbet változott. Főleg hogy már félig meddig egyedül élek. Igaz a szülői köldökzsinórt még nem vágtuk, el de azért csak 10000 km-re van ez a bizonyos ház. De nem is erre akartam kilyukadni, hanem  hogy elég szépen ível az amerikai egyetemi pályafutásom is felfelé. Megmondtam én már mikor, hogy itt nem az van mint Nyugat-Európában. Itt nem egy hülye kelet-európai gyerek vagyok, és valamilyen ok folytán rossz buszra szállt, és nem tudja mit is keres. Itt más. Csinálni akarod? Akkor csináljad. Ha meg ezt a csinálást jól is csinálod akkor tessék lehet felfelé lépni. Nem érdekel itt senkit sem, hogy honnan jöttél. Mondjuk én mindig azt szoktam itt mondani a jenkiknek is, hogy itt az Indiánokon kívül, mindenki bevándorló, srácok! Jöhettél te északról vagy délről, itt az érdekli őket hogy hogyan dolgozol, mennyire vagy motivált, és akkor van előrelépés. Nem a Kis Józsi TSZ elnöknek az unokáját fogják betenni, hanem azt aki tényleg ért hozzá és dolgozik. Jól képviselem itt Magyarországot srácok. Mind munkahelyen, mind az iskolai szinten, tanórán és azon kívül is. Kollégiumi össztanács, kollégiumi tanács elnökség, közgazdasági bizottság, csak hogy egy párat említsek. Lassan leszállunk, úgyhogy még ki kell töltenem a bevándorlási és a vám papírokat.

Még valami. Már korábban elkezdtem egy posztot aminek a "Frat Boy" volt a címe. Párotoknak biztosan ismerősen hallatszik ez a név, de akinek nem azoknak elmagyarázom. Biztosan mindenki látott már egyetemi filmet, ahol azok a srácok görög betűs pólóban ordibálnak és részegednek le annak rendje és módja szerint. Tudjátok piros pohár, házibulik, hip-hop zene, szar csajok, mégszarabb sör. Egyetemi testvérszövetségi bulik. Na jó a csajok azért nem szarok, az csak kellett a mondatba. Mondjuk ez egy elég nagy sztereotípia az amerikaiakkal szemben, mármint hogy kövérek mint az állat. Szerintem ezt korábban is mondtam már hogy aki kövér az rohadt kövér, de sokkal többet adnak itt a testükre és az étkezésre mint otthon. Oké, oké ez valamilyen szempontból elég pénzfüggő is, de kondiba, futni, edzeni akárki el tud járni otthon is. Na de miért is hoztam fől ezeket a testvérszövetségeket, vagy ahogy itt hívják őket Fraternity-ket? Hát én is beléptem egybe még tavaly tavaszi félév során. Az igazsághoz hozzátartozik hogy én nem a buli azaz social típusú-ba csatlakoztam, hanem a professional vonalat képviselő business testverszövetség vett fel tagjaiba. Három betű Alpha Kappa Psi (AKΨ). Azért nem kell nekünk se félni, mi is bulizunk. A fő profil ugyan az üzleti élet és majdnem mindenki ilyen szakot is hallhgat, de házunk nekünk nincsen, de ez az egyetem törvényei miatt nem valósulhat meg. Mivel mi 1974 óta koedukált testvérszövetség vagyunk, és az egyetem nagyon szigorúan veszi a női testvérszövetségetek(sororities), nem kaphatunk sajnos saját házat. Ez van. Mondjuk gyakorlatilag a tuti ismeretlenbe mentem bele, mert csak egy tagot ismertem és halvány lila fingom se volt arról mi is lesz ez, de végül is nagyot nem csalódtam. Se negatív se pozitív irányba. Mondjuk mostanság fontolóra vettem hogy miért is jó nekem azon kívül hogy elmondhatom hogy tagja vagyok. Milyen más hozzáadott értéket érek el azzal hogy kifizetem a tagdíjat. Elég sok időt elvesz, mert mindenféle baromságokat kell csinálni, hogy elvégezd mindig mint aktív tag a félévet. Úgyhogy most majd eldöntöm a következő pár napban, hogy mit is szeretnék ezzel csinálni, mert minden héten jó pár órámat elveszi. De mielőtt jönnének a kérdések, mert tudom hogy ezt megkérdeznétek, igen van titkos kézfogás, jelszó, rituálék minden ilyen dolog. Mint a moziban. Na de én most már közben repülőt is váltottam, úgyhogy lehet hogy fel is lövöm majd a posztot, mivel a Chicago - St. Louis járaton van wifi. Királyság. Tudjátok mit. Így mindenféle helyesírási ellenőrzés nélkül, és visszaolvasás nélkül, megy föl. Azért nem sokan mondhatják el magukról hogy 10 ezer méter magasan posztoltak a blogjukra. De akkor a címet is megváltoztatom, és kicsit trollkodok is. Az eredeti cím valami ilyesmi lett volna. The Sobe Returns (The Jedi Returns után szabadon), vagy esetleg a Year 2012. Na hello szia mindenkinek. Megint hamarosan jelentkezem. Meg ha gondoljátok írjatok hogy miről is hallanátok szívesen. Kritika meg jöhet, már ha építő jellegű, mert a többit nem viseljük el.jk

 

Sz

 

Szerző: szhabi  2012.01.13. 23:53 2 komment

Címkék: munka amerika utazás usa egyetem repülő válság benzin illinois university kentucky fraternity testvérszövetség

A bejegyzés trackback címe:

https://murraystate.blog.hu/api/trackback/id/tr533545509

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szhabi 2012.01.16. 23:51:24

@RémálmokSzínháza: Inkabb valasztottam azt hogy meg repulorol fellovom a posztot, a helyesiras rovasara. Legfeljebb majd etnezem megint. Orulok hogy tetszik. Nyaron meg akkor megtarjuk ne felj.
süti beállítások módosítása